Z cyklu "zagraliśmy": Patchwork


Ładna kołdra mi wyszła? Taki oryginalny patchwork. Tym razem nie z materiału i nikt się tym nie przykryje. To jest plansza do jednej z najnowszych gier wydanych przez Rebel.

Kilka faktów: 

Liczba graczy: 2
czas trwania: ok 30 minut
Projektant: Uwe Rosenberg

Zasady w skrócie:

Zadaniem każdego z graczy jest uszycie najpiękniejszego patchworku. Najlepiej by nie był dziurawy!
Za każdą dziurę, na koniec gry gracz traci 2 guziki (punkty zwycięstwa).
Do uszycia patchworku, gracz potrzebuje kolejnych kawałków materiału - te są na początku gry rozkładane wokół toru czasu. A pionek powolutku po tych kawałkach wędruje.

Każdy ze skrawków materiału ma swoją określoną cenę. Najczęściej kosztuje kilka guzików i określony czas. Czas odmierzany jest na torze czasu - zapłata za materiał następuje poprzez przesunięcie swojego pionka na torze czasu o odpowiednią liczbę pól, oraz poprzez oddanie do magazynu odpowiedniej liczby guzików.
Jak zdobywać guziki?
Można to robić na 2 sposoby: albo po prostu w swojej kolejce przesuwając się na torze czasu - za każdy dzień, gracz otrzymuje 1 guzik. Drugi sposób - to pozyskiwanie guzików z tych, któe ma sie już na swoich skrawkach materiału - raz na jakiś czas, podczas wędrówki na torze czasu następuje "wypłata" guzików - tylu, ile gracz guzików ma na swoim patchworku.

Gra kończy się, gdy obaj gracze dojdą do końca toru czasu.  (czyli do samego środka planszy).

A, jeszcze jedna ważna uwaga - każdy skrawek materiału musi być od razu przyszyty do patchworku - nie ma możliwości przemieszczania raz przyszytego skrawka.

Wygrywa ten z graczy, któremu na koniec gry, po odliczeniu kary za dziurawy patchwork, zostanie najwięcej guzików.

Z dodatkowych elementów gry:
1. Podczas wędrówki po torze czasu, gracze mają możliwość wzięcia malutkiego skrawka materiału (o wielkości 1) - który wspaniale nadaje się na cerowanie drobnych dziur. Skrawek ten należy się temu z graczy, który jako pierwszy nad nim "przeskoczy" .

2. gracz, który jako pierwszy uszyje kołdrę o wymiarach 7x7 - uzyskuje dodatkowych 7 guzików (które są już tylko punktami zwycięstwa, nie można za nie kupować nowych kawałków materiału)

Wrażenia

Przyznajemy się - gra nam się bardzo podoba. Jest logiczna, za każdym razem jest ciut inaczej, zawsze jest walka o to, kto pierwszy uszyje ów mały fragment 7x7.
Łatwo ją każdemu wytłumaczyć - więc szybko można siąść do rozgrywki.
Każda gra jest ciut inna - ponieważ w innej kolejności możemy dobierać kolejne kawałki materiału.

No i na dodatek, jest ślicznie wykonana. Nawet tor czasu został zrobiony na 2 sposoby - by gracze mogli sobie wybierać, który im się podoba:
tor 1:
tor 2:


Polecamy grę z czystym sumieniem. Po jednej rozgrywce masz ochotę na kolejną i kolejną. To fajna cecha, choć powoduje narastanie bałaganu w domu.... ostrzegamy lojalnie ;)

Jest oczywiście tak, ze ktoś, kto ma lepszą wyobraźnię 2D - będzie sobie lepiej radził z układaniem dobranych fragmentów. Ale ... w końcu trening czyni mistrza, czyż nie?