Z cyklu "zagraliśmy": Pojedynek


Pojedynek - czyli 7 Cudów Świata dla dwóch osób. Co prawda sama gra - 7 Cudów Świata posiada wersję dla 2 graczy (nawet specjalne karty dodatkowe pomagające w tej rozgrywce) jednak większość znanych mi graczy nie przekonała do siebie owa wersja. Prawdopodobnie nie tylko nasi znajomi mieli ten problem ;) I oto pokazała się już jakiś czas temu nowa gra z mechaniką jedynie dwuosobową.
Zasady gry, częściowo pokrywają się z tymi podstawowymi, ewidentnie czuć, że autorzy bazowali na 7 Cudach. I chyba właśnie o to chodzi :) A już na pewno chodziło o zachowanie klimatu gry. I w tym przypadku chodzi o zrównoważony rozwój przy jednoczesnym niedopuszczeniu by przeciwnik zdobył miliony punktów w jednej dziedzinie - bo po prostu szybko z nami wygra.


Mocno skrócony opis zasad: 

Gra składa się z 3 er (etapów). Na początku każdego z nich, bierzemy zestaw przeznaczonych do niego kart i układamy w określony wzór, kładąc jedne karty awersem drugie rewersem i przykrywając częściowo jedne drugimi. (Sposoby układania kart są ściśle określone).

Gracze na zmianę mają prawo do wykonania ruchu (1 do wyboru):

  1. Kupić kartę (czyli wznieść budowlę)
  2. Kupić cud świata (wybudować cud świata)
  3. Odrzucić kartę i pozyskać monety
Zasady kupowania są podobne do 7 cudów - wykorzystujemy zasoby, które produkuje nasze imperium. Jeśli nie mamy danego zasobu, możemy go zawsze kupić za pieniądze. Koszt zasobu jest zależny od tego ile tych zasobów posiada nasz przeciwnik.

Wybudowanie  cudu może wiązać się z wykonaniem dodatkowych czynności, co mocno wpływa na przebieg gry.

Koniec gry może nastąpić na 3 sposoby:
  1. Najnormalniej w świecie - kończą się karty do kupowania, więc kończymy grę. 
  2. Jeden z graczy został mistrzem nauki (czyli przez dominację naukową), gdyż zdobył 6 różnych symboli naukowych
  3. Jeden z graczy został mistrzem wojennym (czy przez dominację militarną)
I właśnie owa dominacja naukowa i militarna wymusza interakcję graczy i główkowanie "którą z kart mam wziąć by nie pozwolić przeciwnikowi dobrać tej lub tamtej karty... ".

Tor siły militarnej

Nasze wrażenia? 

Dobra, ciekawa, szybka gra. Dla osób znających "7 cudów świata", zasady do wytłumaczenia w 5 minut, dla nowych graczy pewnie w 10. 
Regrywalna, dzięki dodatkowym kartom gildii i losowym ułożeniu kart w kolejnych erach. 
No i ładnie wykonana :) No i sięgamy po nią często. Jak ktoś pyta właśnie o dwuosobową ciekawą grę, to tę wymieniamy w ramach kilku pierwszych propozycji. Więc i Wam polecamy :)


Tył pudełka

Żetony nauki i postępu